Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

19.6.2013

Lainakoiralla...

..päätettiin lennosta eilen vaihtaa Katin kanssa koiria tottistreeneihin - mä menin Pimun kanssa ja Kati Nismon kanssa. Ensinnäkin olen todella yllättynyt että Nismo teki Katin kanssa (ne kun on vähän sellaisia...noh, mammanpoikia Nemon kanssa ;) ) . Ensikis näyttikin siltä että katseli vaan minua ihmeissään, mutta kun pääsivät vauhtiin niin tekivät hyvin!!! Mulla tuli itku silmään kun näin nyt ulkopuolisena miten se tekee ja miten se seuraa - voi vitsit miten mageen näköinen pieni!!! Ja nyt myös ymmärrän kun multa aina kysytään että eikö sillä mene niska jumiin tosta seuraamisasennosta. Ei sitä kuvista näe eikä itse varsinkaan miltä se näyttää.

Pimua oli hauska treenata, tehtiin kivasti ja yhessä - palkkana haisunäätälelu, kaikki mikä vinkuu on Pimun mielestä ihan superia. Teki kyllä kivasti mun kanssa vaikka vähän piti alkuu ihmetellä mihin Kati jäi :) .

Kesälomien puskiessa duunissa on Nismo ja Nemo saaneet aloittaa "kesätyönsä" eli tulla mun mukaan duuniin edes osan päivistä - eilen oli ensimmäinen :) .

Oltiin muuten viikonloppuna ajamassa jälkeä aikasten mahtavissa maastoissa - KIITOS Katja :) !!! Talloin Iitalla ja Hiskille jäljet muutamilla kulmilla ja mittasin oikein trackerilla matkaa - Iitalla reilu 600 m ja Hiskillä muistaakseni 450 m . Hiskillä enempi kulmia ja keppejä. Iitallakin oli kaksi keppiä ja molemmat harjoitteli vielä ilmaisua erikseen. Iita on kyllä sitkeä tyttö..tuuli oli kova, mutta se päättäväisesti hakee jälkeä ja ajaa tehokkaasti. Iita on vähän sellainen vakava tyyppi kun tehdään "töitä" - kun on käsketty tai kun ollaan töissä niin sillon ollaan ihan tosissaan eikä kikkailla mitään ylimääräisiä. Toisin kuin Hiskillä jolla aina se sammumaton pilke silmäkulmassa ;) .

Mä oon vaihteeksi kävellyt mun kengät puhki...voin sanoa että ottaa päähän..kalliit "nivelkengät" ja kesti sitten alle vuoden..prkl! On vielä tarkoitettu juoksemiseen (mitä mä en voi polvella tehdä) ja mä meen kuitenkin kävellen, reippaasti toki mutta ei siihen sellaista iskua tule kuin juostessa.

Ihanat viileämmät ilmat ovat tuoneet taas lisää lenkkikilometrejä (niillä rikkinäisillä kengillä) ja kickbikellakin on päästy huristelemaan! Wilma on myös liikkunut ahkeraan ja silti se näyttää ihan kamalalta :( ...ruokaa vaan nostetaan (sekaruoalla nappula + liha + ravinteet) ja liikuntaa tehostetaan sekä lisätään, mutta ei tule muutosta, ainakaan parempaan..

2 kommenttia:

  1. Niin on Iita työkoira :)
    Ei tainnu Ate oikeen uskoa silloin bh-kokeessa, että Turre ja Iita ei rieku silloin kun ne on töissä, piti oikeen varuiksi käydä tervehtimässä. Kun ollaan töissä niin silloin ollaan töissä ja leikit on sitten erikseen :)
    Eikö ookkin se Nismo ihan sika magee!! Kiva kun näit ittekkin.
    Sain tänään lehdenkin kätöseen missä oli teistä juttu. Hyvä juttu mutta Nismo Herraa olisi saanut kyllä hiukan enemmän hehkutta mun mielestä (?)

    VastaaPoista
  2. Ei uskonu ei :D - ne on vakavamielisiä tyyppejä silloin kun on "oikeita töitä", kiltejä lapsia!

    Olisi voinut Nismoa hehkuttaa niin paljon kuin vaan mahollista(ja nini paljon kuin se oikeasti ansaitsee), mutta yritin jutun myötä luoda uskoa niihin, jotka painivat koiran ja sen ongelmien kanssa...että rohekasti tarttuisivat niihin :).

    VastaaPoista