Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

3.4.2012

Ruka ja KIIRE

Siis mitä?! HUHTIKUU?? Miten niin? Nyt jo?

Me ehdittiin jo Aten kanssa nykäistä kevättä rintaan mutta paskat..tänä aamuna oli itku lähellä..15 senttiä lunta ja taas piha ihan valkoinen. Ate yritti olla positiivinen ja sanoi että piha näyttää siistiltä kun ei koirien jätökset näy..silti itketti..mä oon yrittäny olla kauhean positiivinen koko talven mutta nyt mä tahdon sen kevään!!! Yksi kevät tilattu, kiitos!

Jotenkin kauhealla hässäkällä on menty viimiset 1,5 viikkoa. Mä jouduin työmatkalle Rukalle ti-pe ja uskokaa tai älkää - vedin sukset jalkaan ja hiihdin putkeen 12 kilometriä! Siis minä joka en todellakaan harrasta mitään talviurheilua. Veri maistui suussa ja taju meinasi lähteä mutta periksi ei perkele anneta ja niin mä selviydyin koko matkan aina maaliin asti. Sisulla pääsee aika pitkälle! Ainakin 12 km päähän :D . Ei jääny hiihtoinnostusta, ei jäänyt kaipuuta laduille..ei todella!

Lumikenkäily olikin sitten lähempänä sitä miten normistikin liikun eli koirien kanssa lenkkeilyä hankalassakin maastossa. Se ei ollut yhtään raskasta vaikka mäet oli jyrkkiä - päinvastoin!

Kyllä oli Atella hommaa..lapset, viisi koiraa ja kolme kissaa. Hattua täytyy nostaa että kaikki oli järjissään kun palasin kotiin, koti oli siisti ja kaikki oli hyvin :) . Kati oli kiltti ja lenkitti hiippureita kun olin poissa - KIITOS! On se Ate aika sissi kun sai pidettyä meitin lauman koossa yksinään, murunen. Kyllä mulla oli sitä ikävä! Ihan kamalaa olla erossa niin monta päivää!

Rallytoko-kokeet tulossa..Nismolla kaksi VOI luokan starttia - onko treenattu?? Öööö...ollaanhan me..me ollaan treenattu esimerkiksi lenkkeilyä sellaisissa 10 km pätkissä melkein joka päivä, saakohan sillä hyväksytyn tuloksen? No ei vaan, ollaan me vähän jotain oikeitakin juttuja tehty kuten sivulletuloja, oikealla seuraamisia ja niitä hemmetin täyskäännöksiä jota voittajaluokassa täytyisi osata jo neljä erilaista ainakin.Nismo on hauska touhottaja mutta selkeästi näreissään Iitan liittymisestä laumaan. Nemo ottaa paljon rennommin - se vaan toohottaa, tekee omia juttujaan ja seurailee minua yhtä onnellisena kuin ennenkin :) . Nemon tuleva (mutta pakollinen) kastraatio jännittää kovasti...vaikka se on parhaissa mahollisissa käsissä niin silti apuva..

Wilma on edelleen ihana pennun kanssa ja vähän tokojuttuja ollaan puuhailtu - Ate enemmänkin kun on ehtinyt viikonloppuna SuHaKon treeneihin, mulla ei oo olul toivoakaan koko vuonna keretä - kamalaa!!!

Hiskille buukattu sunnuntaille 3 X agistartti - 77 maksia - voi mennä pitkään :)

Nyt taas kiire - äkkiä tas töihin - moi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti