Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

16.10.2009

Tiikeripojan läksyjen tarkastus

Huh ja hih ;)...eipä ollut meijän liikkeestä maahanmeno mikään mallisuoritus keskiviikon TOKO treeneissä vaikka kyllä me ihan oikeesti oltiin treenattu! Kyllä se kotona osaa :D! Ilman katsepainostusta (=tuplakäsky) ja kunnon maahan-käskyä se ei mennyt liikkeestä maahan ekalla, eikä tokallakaan kerralla. Käskystä kyllä niiasi heti maahan, ryömi, mateli ja kun mä jatkoin matkaa niin hiippailikin perässä huulet lörpättäen. Ihme uuno..kolmas ja neljäs kerta menikin sitten ihan ok:sti mutta käytin käskiessä taas katsetta.

Tehtiin myös paikallaanmakuuta pallohäiriöllä. Kerran Ruttu nousi istumaan mutta ei lähtenyt uteliaana kauempana olevaa palloa katsomaan mistä olin todella yllättynyt. Olin ihan varma että pallon nähdessään se lähtee kuin ammuttu enkä saa sitä millään takaisin. Olen itse toivonut tällaisia häiriöharjoituksia paikallaanmakuuseen koska se on ainoa mikä tulevissa tokokisoissa mua pelottaa. Mua ei hävetä se ajatus että liikkeitä menee nolliksi, mutta se että koira karkaa kehästä tai paikallaanmakuusta kauhistuttaa mua jo valmiiksi. Tokokisoissa katsojana olleena olen kiinnittänyt huomiota siihen että kanssakilpailijat motivoivat koiriaan vinkuleluilla ja palloilla aika lähellä kehää toisten suorituksien aikana. Nämä tilanteet kun saan pysymään hanskassa niin Ruttu on täysin kisavalmis. En odota ensimmäisestä ykköstulosta mutta tulosta kuitenkin.

Seuraamiseen olen nyt todella tyytyväinen. Pysyy hyvin mukana käännöksissä ja täyskäännöksissä sekä säilyttää kontaktin pitkälläkin matkalla riippumatta mun käsien asennosta. Ei tarvitse lisäkannustusta vaan näyttää mun vieressä jo ihan oikeasti työskentelevältä koiralta :)!!

Kirput ovat nauttineet päivisin hyvästä seurasta. Ate on ollut kotosalla etätöissä kipeän niskan takia eikä se edelleen ole kunnossa :(. Inhottavaa katsoa vierestä kun toiseen sattuu eikä voi tehdä mitään asialle.

Huomenna meillä on Koiraklubin mestaruuskisat, lajeina TOKO ja agility. Ate joutui tuomaroimaan tokoa mikä tarkoittaa sitä että Ruttu osallistuu lainaohjaajalla :)! Kati lupasi osallistua sillä ja käydään tänään vielä vähän testaamassa miten Ruttu sillä toimii. Kati ja Ruttu ovat ennestään jo hyviä tuttuja ja Katin metodit koirankoulutukseen kulkevat niin samassa linjassa mun kanssa että uskon Rutun kuuntelevan sitä ihan ok:sti. Huomenna nähdään ja pääasia että Ruttu saa osallistua! Koska se ei ole vielä virallisissa ollut, se kisaa toko-tulokas tittelistä. GO RUTTU!

Agilityyn otankin sitten Nemon mestariluokkaan ja Hiskin tulokasluokkaan. Ate oli siis kiltti ja lainaa Hiskulaa mulle :). Yhtään ei olla ehditty treenata joten voi olla että videokamera kannattaa ottaa huomenna mukaan, mun ja Hiskin show saattaa olla hupaisa spektaakkeli ;) ! Mietin vielä Nismon osallistumista...kestääkö sen pää..

Se ois perjantai! Ensi viikonloppuna me lähetäänkin Aten kanssa reissuun eli nenät ja kuonot kohti kennelpäiviä. Ruttu menee hoitoon ja Hiski + kirput lähtee mukaan. Ate menee sinne myös kouluttamaan ja mä saan taas innokkaana katsella uusia koirakoita, uusia ohjaajia ja uusia tyylejä opettaa koiraa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti