Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

14.1.2010

Liiteleviä lepakkokorvia Lägillä

Eli Nismon ja Nemon kanssa treenaamassa :D ! Tiistaina oltiin taas NuPun vuorolla Lägin hallilla. Normisti siis ensin koulutustunti, sitten oma treenitunti. Mä jouduin jäädä ylitöihin tiistaina (prkele) joten jouduin ottamaan tuuraajan mun oppilaille..harmitti kun olin suunnitellut niin opettavaisen kuvion :(. Noh, pääasia että pääsivät tekemään ja kun haastattelin, olivat päässeet kunnolla puuhamaan.

Mulla oli treeneissä mukana siis vain Nismo ja Nemo. Hiski ei päässyt treeneihin ja kyllä nyt ahdistaa, koska oon ilmottanu sen hyppikselle ja agiradalle SUNNUNTAILLE! Kuinkakohan mahtaa käydä...

Nemo oli ihmeellinen nuuskuttaja alkuun. Temppuili jotain omiaan eikä ekalla kerralla ollut vauhtia. Pieni katkaisu, herätys, innostus ja sitten oli taas Nemoa kehissä! Tehtiin sylkkäreitä joihin Nemo tulee hyvin ja innokkaasti. Ei näyttänyt parhaintaan, mutta kelvollisesti suoritti. Toistoja jaksoi enemmän kuin normisti, kuitenkin lopetettiin aina ok vireiseen onnistumiseen. Sitten oli twistiä...en mä vaan siihen taivu...mä peruutan, käännyn väärin, sohlaan, väistelen...muutama kuivaharjoittelu (ehkä 20 ;) ) ja sitten taas Nemo mukaan. En ollut itse tyytyväinen. Nemo tuli ohjaukseen hyvin mutta mä kompuroin, en tykänny itestäni. Hypylle irrotus twistin jälkeen oli Nemolla hyvä, lähti hakemaan ja okein kiihdytti hypylle. Vinorimoja oon nyt sillä hyppyyttäny ja saa mennä niillä jatkossakin tuplarimojen lisäksi. Kepit..hmm...käskin liian myöhään, takkusin...kirppunen oli taas taitava ja antoi anteeksikin vähän virheitä mutta mulla oli jotenkin kaksi vasenta jalkaa. Taas keskittyminen ja lopuksi itselläkin ok. Radan pätkällä sitten vippaus, jaakotus ja persjättö harjoituksia. Nemolle on niin omiaan vippaus ja jaakotus :) !!! Kääntyy hyvin, irtoaa, hyppää oikeassa kulmassa, tulee siivekkeen viertä. Niin ihana pieni!

Nismo sai lopuksi ottaa hyppyjä ihan lentävällä lähdöllä, valsseja ja paikaltaan lähtötilannetta. Oon siitä niin ylpeä. Epäsosiaalinen yksilö ja siellä se oli kuuden muun koiran kanssa TÄYSIN haukkumatta radalla, katse, mielenkiinto ja kaikki täysin minuun ja tekemiseen. JEE! Samanlaista tekemistä ja hallintaa siinä ei ole kuin Nemossa mutta vastapainoksi siinä on hirveästi enemmän vauhtia ja tietynlaista tahtoa. Hypyillä todella itsevarma. Jos ehkä joskus mölleihin? Ehkä...

Ate ja Nismo ovat taas "riidelleet". Ei enää yhtä pahasti kuin ennen mutta erimielisyyksiä on ollut. Nismo kun ei Atea niin kauheasti tottele..se on ylpeä ja pissipäinen chihuahua johon urostelua mahtuu muidenkin edestä. Kyllä se mullekkin joskus mullittelee, mutta harvemmin ;). Noh, eiköhän ne välinsä selvitä.

Nuhaflunssa melkein kaappasi Aten kokonaan mukaansa mutta mä en päästänyt irti vaan roikuin kynsin hampain ja sähisin niin se tuli sitten lievempänä, mutta kohtuu pahana kuitenkin ja Ate oli etäduunissa pari päivää. Nyt se jo hengittää suhteellisen normisti :). Paranemaan päin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti