Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

6.9.2009

Pikkukirput poseeraa

Ate viritti pelit ja pensselit ja otti Nismosta ja Nemosta hienoja kuvia :) !! Tässä pari niistä.




Olin ihan varma ettei ne malta olla paikallaan kankaan päällä kun ei ne oo harjotellu odota/paikka -käskyä kun tasamaalla mutta molemmat pysy perse paikallaan niin kauan kunnes vapautin, jee!

Meillä oli äsken Aten ja Hiskin kanssa niin hauska metsäreissu! Mä talloin Hiskille pitkän jäljen, pudotin matkalle pari keppiä ja jäin itse ikäänkuin loppupalkaksi ruokakupin kera. Soitin Atelle kun olin perillä eli "hukassa" ja Hiskin piti jäljestää mun luo. Harmi kun en itse nähnyt sen työskentelyä, mutta kepit, merkit ja minä löydyin eli meni tosi hienosti! Palkkaa en jäljelle jättänyt kauheasti ja kävelin täysin normaalisti piiloon. Hiski etsi puhtaasti jäljen perusteella, ei ilmavainulla tai näöllä/kuulolla. Ate oli iloinen :) !! Ja syytä oli ollakkin, hienosto Hiski löysi mut ja riemukkaana heilutti häntää kun pääsi perille :) ! Erittäin helpottavaa myös tietää se että jos (kun) mä oikeasti eksyn tonne metsään ilman koiriani niin Hiski ainakin löytää mut sieltä !

Ruttu on ollut vähän niinkun lomalla nyt kun mulla on edelleen nuhaa ja yskää. Eilen otettiin TOKOa tuossa Aten pihalla ja kyllä oli Ruttu täpäkkänä! Liikkeestä maahanmenossa täysin pelkällä käskyllä sukelsi ruohikkoon. Seuraamisessa oli todella vahva kontakti ja mä sain kävellä ihan normisti eli kädet heiluivat sivulla ja silti Ruttu oli oikeassa kohdassa ja kontaktissa. Sivulle tuloissa otti nopeasti ja täysin suoran perusasennon. Välillä se vähempi hinkkaaminen näköjään vaikuttaa positiivisemmin kuin kova treenaaminen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti