Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

17.2.2010

Minä kehissä?

Hmm...

Sitten kun se oikea narttupentu löytyy..

Niin munhan pitäisi kokonaan opetella uusi laji; NÄYTTELY?! Apuva...mä oon jo ihan hyvä KePo tai siis KeTy ja oon mielelläni kevythäkkeineen ja muine tavaroineen mukana tiimissä ja jännittämässä kehänauhan ulkopuolella. Hommat on aina selkeät; Ate tuo Hiskin ja mulla on näyttelyreppu (mikä yhessä pakataan edellisenä iltana), kevythäkki ja mun oma veska. Paperit, laput jne otetaan jo valmiiksi näppiin autossa että ne on heti antaa siinä sisääntulon kaaoksessa. Sitten kehän viereen, häkki kasaukseen, Hiski sinne, paperit takaisin reppuun, harja ja kuolarätit hollille. Kahvia ja tupakkia, muutama tuttu ja sitten selaamaan opusta, jossa näkyy muut hoffit. 5 minuuttia ennen kehään menoa Hiski ulos, pikainen harjaus ja kuolan pyyhintä, kontakti ja kehään. Sen jälkeen mun homma on jännittää ja katsoa miten Hiski ja Ate pärjää. Enhän mä voi itse sinne kehään mennä?! Enhän mä uskalla!

Siksi mä päätinkin (ja toivon että Ate hyväksyy ;) ) että Ate saa esittää sen minunkin tulevan hoffin kehissä. Jos ihan pakkorako tulee että molemmat on samaan aikaan kehässä niin sitten ehkä voisin...ja kysymyshän ei ole siitä että en haluaisi. En vain usko että osaan ja pelkään että omalla tietämättömyydellä esitän koiran huonosti. En mä oo mikään näyttelyihminen vaikka nykyään niissä tykkäänkin olla ja käydä. KePon hommat on paaaaljon mukavempia :)

Taulukkoihmisenä mä tein jo koulutussuunnitelmankin pennulle 3 kk - 10 kk. En siksi että luulisin siitä tulevan täydellistä ennen vuoden ikää, vaan siksi että pysyn kartalla siitä mistä aloitan, mitä opetan, mihin keskityn ja kuinka jaan kaikein. Hassua puuhata kaikkea jo valmiiksi päässään vaikka enhän mä edes tiedä tuleeko mitään koiraa :D !

Hiippiksien kanssa mä eilen jutustelin ja kerroin, että oon haaveillu hoffitytöstä. Ne tunki pienet kielensä mun sieraimiin ja paiskoivat pienillä tassuillaan. Eikö se tarkoita että ne suostuivat asiaan? Nismolle kyllä sanoin että sitä ei saa yrittää astua, ihan kokoeronkin vuoksi ;) . Niistä tulisi ystäviä ihan varmasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti