Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

18.3.2010

Ate kouluttaa..

..eilen se sitten alkoi Aten osalta, kevään/kesän/syksyn toko ja pk koulutukset!

Täytyy sanoa, että on ilo katsoa, kun ihminen tekee jotain mistä rehellisesti nauttii ihan suunnattomasti. Silloin kun johonkin on puhdas intohimo, se vaan on niin suoraa. Mä olin paikalla myös, tosin porttien väärällä puolella Nismon ja Nemon kanssa. Kävin lenkillä koululla jo tulin sitten muistelemaan miten vuosi sitten olin Rutun kanssa siellä, samoissa riveissä. Aten ryhmä näytti aika kivalta ja sopivan kokoiselta, 6 koirakkoa + Elde joka unohti että treenit alkoi jo eilen eli 7 koirakkoa yhteensä on se lopullinen ryhmäkoko. Ate puhui ja kyseli paljon säännöistä ja itse kokeista koskien ALO luokkaa. Mun teki mieli hypähdellä siellä aidan toisella puolella viitaten, mutta en sitten alkanut häiritä kuitenkaan..

Rico, Hiskin velipuoli oli myös treeneissä ja voi että kun se oli kasvanut!!! Hyppypomppuloikka oli sen speciaali kuten Hiskinkin :). Katjalle kehuin niiden seuraamista, todella komean näköistä!

Otin Nismon kanssa tokoa siinä parkkiksella, uudet koirat olivat taas hyvä häiriö. Ei inahdustakaan, eikä vilkaissutkaan koiriin. JES! Perusasentoja ja seuraamista, pikkaista ylikuumenemista ja sen tuloksena haukkumista...hankala kun tavallaan tykkään siitä sen hirveästä innosta kun se tekee, mutta en todella halua sen haukkuvan. Keskityin ehkä liikaakin palkkauksen oikeaan ajoitukseen, ettei haukkumisesta tule ja olin huolimaton aika ajoin, koira vähän vino jne...seuraaminen itsessään oli taas mun mielestä upeaa. Tiivis, tasan oikea paikka ja kontakti on mahtava. Askellus oli taas pompottavaa tirehtöörimarssia ja se näyttää hyvältä ja tuntuu hyvältä. Paljon palkkaa seuraamisesta. Kulmat on parantuneet, eikä juurikaan jätätä edes oikealle kääntyessä. Käsiapuja on edelleen tosin...lopuksi pari luoksetuloa ja edestä vapautus. Jää todella kauniisti odottamaan eikä varastanut eilen ollenkaan, luoksetulo on innokas ja nopea sekä nappaa kontaktin heti eteen istuessaan. Liikuttava Nismo :)

Nemo lähinnä temppuili ja otti paikallaoloa. Molemmat menivät niinkuin pitikin...tempuissa mua nauratti ja Nemo hölmöili ja paikallaolosta ei karkaillut."Treeni" oli siis tarkoituksen mukainen :) . Nemo myös harjoitteli vapaana kulkemista vaikka se siinä aika pro onkin..kun sanon "mene vaan" se saa lähteä pidemmälle ja naksautuksesta se palaa ja kulkee vierellä. Ei seuraten mutta "hanskassa" . Toimi ihanasti ja Nemosta taas kaikki tekeminen oli vaan niin hirmuisen hauskaa. Pieni häntä heilui kovasti.

Lenkillä ennen kentälle menoa mä kauhistelin erään talon kahta isoa koiraa..haukkuivat, rähjäsivät ja paukuttivat aitaa niin että mä oikeasti mietin että mitä teen jos tulevat yli. Kirput pitivät nenänsä kiinni eivätkä yhtyneet haukuntaan, mutta mä vilkuilin sinne epäillen. Aita ei ollut kovin korkea kiitos lumikasojen ja se taipui ja kolisi koirien alla...huh, onneksi se piti.

Aikamoista hulinaa ollut tämä viikko ja nythän on jo torstai! Tänään hiippikset menivät Ninalle taas kylään työpäivän ajaksi kun niitä niin kovasti pyydeltiin. Huomenna ne saavat tulla mun kanssa töihin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti