Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

26.8.2009

Lehmäkuvioitu minikiituri

Kyllä virettä ja virtaa riitti eilen Nemolla agitreeneissä!! Pieni kiituri meni sen minkä jaloistaa pääsi ja pysyi kuitenkin 90 % rata-ajasta ohjauksessa. Marju oli tehnyt kivan radan missä oli etua jos sai koiran irtoamaan putkille ja puomille ja Nemohan irtoaa joten rata oli meille niiltä osin ihan omiaan! Välistävetoja oli myös ja Nemo vaati kyllä aikamoisen kropanliikkeen että sain sen varmasti kääntymään mikä tietysti teki myös pitkiä kaarroksia kun varmistelin..ja ne kepit...putkelta suoraan kepeille ja Nemo haki oikean välin mutta pujotteli surkeasti. Tässä on kyllä peiliin katsomisen paikka. Kepit piti ohjata meinaan "väärältä" puolelta ja me ollaan tehty todella vähän siltä puolelta keppejä. Typerä minä siis. Enemmän siis keppitreenejä ja välistävetoja. Pituus ja muuri meni yllättävän hyvin vaikka Nemo jäi pituudella vähän mun taakse. Otettiin sitten keinua ja rengasta ihan yksittäisinä radan ulkopuolella ja ne meni molemmat todella hyvin. Keinulle voi jo lähettää kulmasta kuin kulmasta ja itse irtaantua jo pitkälle ennen kontakitpinnalta vapautusta. Yleisesti olen todella tyytyväinen Nemoon ja sen eiliseen vauhtiin!

Nismolla ja Rutulla olikin eilen ihan tylsän tympeä päivä...ei siis treenejä. Hauskaa näytti Rutulla kyllä olevan kun se pääsi työpäivän jälkeen Atelle tarhaan. Koska tarhassa on oma rakas pallo! Ostin sille viikonloppuna sellaisen lentopallon ja jalkapallon risteytyksen näköisen pallon ja se saa tarhassa ollessaan sillä leikkiä. Voi sitä riemun määrää kun pääsi pallon luokse! Ensin sitä käytiin häntä heiluen tervehtimässä, sitten sitä paiskattiin tassulla pari kertaa, pompittiin ympäri ja ylikin ja loppujen lopuksi pallo otettiin suuhun ja häntä heiluen Ruttu juoksi sen kanssa ympäri tarhaa. On se höntti....ja mä oon lepsunu kun annan sen yksin leikkiä...täytyy katsoa vaikuttaako se mihinkään. Jos vaikuttaa niin pallo pois. Mä kun yleisesti en anna koirien leikkiä yksinään millään vaan kun leikitään niin leikitään minun kanssani ja päätän koska leikki loppuu.

Eilen mä taas itse kuumenin hieman kun ohjasin jatkoryhmäläisten agitreenjeä ennen omiani. Vaadin aika paljon oppilailta, mutta toistaiseksi olen vielä suosiossa niiden keskuudessa ;). En anna yhtään rötväillä ja vaikka joskus menee tahkoamiseksi niin jos koiralla vire riittää niin sitten sitä kohtaa hiotaan ja hiotaan. Ryhmässä on muutama todella hyvä koira jotka pääsevät pitkälle kunhan tekevät ahkerasti töitä! "Juokse perkele lujempaa äläkä löntystele sen koiran perässä" -kommentin olisi voinut kyllä ehkä jättää huutamatta ;). Onneksi ohjaaja otti sen neuvona ja toimi seuraavalla kerralla paremmin! Ensi tiistaina kentällä onkin sitten möllikisat ja mä aijon osallistua sekä Nemolla että Hiskillä. Hiskillä vain on lapa tai jokin siitä vierestä vähän venähtänyt kun astui huonosti fillarilenkillä...mutta oli aamulla taasen jo normaali jalkansa kanssa joten katsotaan saisinko treenattua sitä loppuviikosta. Hiski on siis pari päivää ollut nyt sairaslomalla...mutta eihän se osaa olla paikallaan tai hyppimättä innostuksissaan vaan vetää ninjaliikkeitä tämän tästä :) !

Ate oli taas aamulla mun kanssa kävelemässä, *JJJEEEEE* :) :) :) ! Ruttu taasen rymisteli tyypilliseen tapaansa ympäri metsiä ja tutki kaiken mitä voi tutkia..Tosiaan auto on edelleen huollossa, joten mennään Aten kanssa samaa matkaa sen duuniin asti ja bussimatkoja (että mä vihaan busseja) lukuunottamatta on ollut tosi kiva lähteä samaan aikaa ja käydä Rutun kanssa yhdessä ulkoilemassa. Ei kerrota Atelle että mä oon ehkä ihan hulluna siihen.....;)

Kappelo, siis Nappi, Aten hiirikissa taas eilen todisti kuinka hyvä hälytysjärjestelmä se on jos tontille tulee vieras kissa. Sen päivänen karjunta (juu se ei ole enää maukumista) ja murina alkaa että kuuluu sisälle asti! On se hyvä kissa :).

Ainiin...jos jollain on tarvetta niin MYYDÄÄN ÄITI !!! Tosi kiva jos sen seurassa laittaa korvatulpat eikä haittaa että se puuttuu kaikkeen ja löytää draamaa kaikesta. Niin ja jos jotain asioita voi säätää ja sotkea niin siinäkin se on tosi hyvä! Kyllä teatterikoulu ja Kauniit & Rohkeat on paljon menettäny kun ei oo sitä ottanu hommiin. Niin ja jos sä äiti muuten luet tätä niin joo, kyllä mä susta oikeasti tykkään, oothan sä sentään synnyttäny mut ;). Perkele....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti