Rakastunut, hurahtanut koiriin, ystäviä, kilpailuja, treenejä....

Ankka, oikelta nimeltään Hanna, -85 syntynyt koiraihminen. Mieheni Aten kanssa olemme mukana kaikenlaisessa koiratoiminnassa. Koulutamme, harrastamme, kilpailemme, opettelemme sekä puuhaamme yhdessä ja erikseen mm. tokossa, agilityssa, rallytokossa ja pk-jäljellä. Koirien kanssa liikkuminen on minulle tärkeää ja kulutamme lenkkipolkuja kävellen, juosten, vetopeleillä ja pyöräillen.

Sekalaisessa koiralaumassamme asustaa kaksi pk chihuahuaa Nismo ja Nemo, kolme hoffia ; Hiski, Iita ja Elmo Hiiriä jahtaa kolmen kissan kopla : Jästi+Joda+Joe.

Muistoissamme aina ja ikuisesti musta urpomme Wilma, hoffi joka meni luuston ja rakenteen takia vihreimmille nurmille aivan liian aikaisin.

4.5.2011

Tokoa ja agilitya

Maanantaina meillä oli tokotreenit iltamyöhään pienellä porukalla Nummella - olipas hauskaa :) ! En ollut kauhean hyvin valmistautunut koska tulin suoraan systeriltä Nismon & Nemon kanssa..Nina ystävällisesti pätkäisi mun liuhuletistä sen kuolleen osion pois eli hiusta lähti sellainen 10 cm - kääk! Jospa sen tänään ehtisi vielä värjätä itse..

Ate "tuomaroi" mun ja Taijan paikallaanmakuun...ja sanoi että täytyy mennä piiloon ja olla 3 min! Mä olin ihan kauhistunut, mutta en sitten kehdannut alkaa mutisemaan ja ajattelin vielä että nonni...meijän viimeisen viikon treenit paikallaanmakuun osalta ruokakupilla menee nyt hukkaan koska se varmasti nousee ja kipittää katsomaan mihin mä katosin...ja bh-koe on tulossa ja ja ja...tarvitsi tuplakäskyn maahanmenoon, jäi hyvin ja mun panikointi oli ihan turhaan. Se pysyi kiltisti paikallaan koko aja eikä edes ennakoinut perusasentoa kun palasin viereen! Mä olin niin fiilareissa!!! Taitava pikkuinen Nismo :) ! JIHUUUU!!!! Nyt on taas mukavaa varmuutta treenaamisessakin mukana. Oon ruokakupilla makuuttanut naama koiraan päin ja selkä koiraan päin, liikkunut ja tehnyt Nemon kanssa temppuja. Kivasti alkaa jo pysymään ja on rennon letkeästi paikallaan häntä heiluen. Treeniä treeniä! Tehtiin muitakin pikkuisia tokojuttuja maanantaina ja Nismo oli kyllä kivalla tuulella. Alkuun vähän haukkui, mutta ihan vain muutamia kertoja. Luoksetulo on nopea ja olen nyt palkkaillut kengänkärkien väliin, ettei jäisi niin kauas. Pitäisi tehdä enemmän niitä. Seuraamiset oli taas hyviä, samoin käännökset. Kaiken kaikkiaan hyvät treenit!

Ate treenasi Hiskin ja Wilman kanssa...Wilma kantoi kapulaa! Jihuu!!! Muutenkin tyttönen meni ihan kivasti :). Nemo ei päässyt treenaamaan, mutta sai kotona leikkiä kävynnoutoa :).

Eilen meillä oli Marjun agitreenit Hiskin kanssa. Ihme kyllä mä pystyin juoksemaan ihan ok:sti tästä pirun nuhasta huolimatta. Hiski oli vähän sellaisella kurittomalla "tee ihan ite vaan" tuulella..kyllä me ihan onnistuttiinkin monessa jutussa mutta sellainen tekemisen draivi siitä ajoittain puuttui. Luulen että se johtuu pikkuisten pätkien toistoista. Hiski kyllästyy nopeasti lyhyillä toistoilla ja alkaa rötväillä. Pakkovalssit ja persjätöt päivän teemana ja ne persjätöt on vaan Hiskin kanssa niin pelottavia. Kun vauhtiin päästiin niin tehtiin paljon juttuja oikeinkin :D ! Mä vaan pelkään että se tulee päin ja se tuleekin jos oon myöhässä..eilen ei onneksi tullut ja persjätöt jopa toimivat sillä ohjauksellisesti hyvin. Puomin kontaktit HITAAT ja kepitkin sellaiset matovauhtiset...hmm...olisi pitänyt tehdä sen kanssa alkuun se tottis kuten 99% teen, miksen tehny? Hetken tauon jälkeen otin kontakteja ja keppejä erillisenä eikä niissä ollut mitään ongelmia?! Hiski oli taas normi riehakas ittensä..Sain kepeille hyvin sivuetäisyyttä ja juostua ohikin ja silti pujotteli vauhdikkaasti ja innolla? Pari väärää sisäänmenoa, mutta pääpiirteittäin oikein eikä mun puolella tai sijainnilla väliä. A-n kontaktit oli nopeita ja hyviä, toivottavasti sama vauhti siirtyy puomillekin toistojen myötä. Treenien loppuosasta siis iso plussa :).

Huomenna se lähtö sitten olisi! IIK! Eniten mua jännittää mun rakkaiden hiippisten puolesta..TIEDÄN että Nina osaa niitä hoitaa, mutta silti on pieni pelko että mitä jos jotain sattuu? Tuleekohan niille ikävä minua? Vien ne jo tänään, koska Nina sanoi ettei olla tervetulleita huomenna aamulla klo 04.30 sinne :D. Täytyy pakata niiden reppu ja kertoa niille että tuun takaisin...ja joo, tiedän - turhaa inhimillistämistä, mutta THAT'S ME ;).

Kati pärjää varmasti hoffien kanssa loistavasti, varsinkin kun ne jäävät kotiin eivätkä joudu vieraaseen paikkaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti